fredag 23 december 2011

Lugnt och skönt

Hallåjam, det är Frank här!

Jag ville bara berätta för er hur lugnt och skönt jag hade det i går. Matte och lillhusse och frugan och lillkillen var borta. Förstår ni vilket tillfälle att få sova i fred!

Ingen fruga som jamar som en galning, ingen lillkille som jagar min svans och inga tvåbeningar som skriker eller håller på och lyssnar på musik alldeles för högt. Helt perfekt för en katt som mig!




Men sedan blev det ju lite tomt efter ett tag och jag blev riktigt orolig och kände mig faktiskt ensam. Jag har inte varit ensam hemma sedan frugan var hos stickisen i april, då hade jag också en skön och stärkande sovstund i lugn och ro.

Idag har jag först sovit en stund, ätit lite och sedan sovit en stund till. Nu har jag övervakat när lillhusse har skött ena delen av sitt jobb, han delar ut massa saker i brevlådorna hos tvåbeingar och först måste det läggas i ordning och det har jag styrt upp idag. Matte hjälpte till lite också, men mest gjorde så klart jag.



Nu tycker jag att du ska lägga den där till vänster på den till höger...
Gör som jag säger lillhusse, annars blir det inga julklappar!



För att få plats flyttade han min fåtölj och ni ser när frugan börjar klättra omkring att jag ligger där under med fara för mitt liv...



Kan du sluta klättra så förjamat, frugan!

Hjälp nu välter fåtöljen!! :O

Medan jag fortsätter att njuta av min julfrid ska matte och lillhusse slå in julklappar, åka och hämta änglaspelet som matte köpt, baka de där nedrans katterna med löss som inte blivit gjorde än, ge oss kvällsmat samt tvätta världens största tvätthög för att det äntligen lyckats få en tid i tvättstugan, ja se tvåbeningar... De har inte förstått det här med julen...


zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...

7 kommentarer:

  1. Det gläder mig att se att åtminstone du förstått det där med julen, Precis så där avslappnat ska den firas!

    SvaraRadera
  2. Åh va skönt det låter..
    Tvåbeningarna har mycket att lära av oss..
    Stress är uteslutet! Nospuss

    SvaraRadera
  3. Frank!

    Frugan har hört att Matte har sagt att hon skickar dig till oss i julklapp (vi läste det hos Frasse)... Fast vi tror nog inte på det. Men OM, så är du välkommen *blink*/Smulan

    =^.^=

    GOD JUL och Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Bra jamat, man ska ta det lugnt.
    Husse gjorde som din lillhusse när han var liten med. Han var helt svart om tassarna efteråt jamar han.
    God Jul
    Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Det är tur att de har dig Frank, som vet hur man skall fira jul!!!
    nosgos å dan-före-dangottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  6. Alice20:05

    Matte berättar att hon också gjorde som lillhusse när hon var liten, men hon fick inte så bra tassistans som lillhusse. Vi tycker du har precis rätt inställning till julen, verkar så onödigt att stressa runt. Som tur är har matte samma inställning som oss, hon är nöjd bara hon får julskinka.
    Vi önskar er alla en jamarfin jul med massor av gos, gottis och annat skojsigt!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  7. Smulan W21:33

    Vad roligt att du jamar litegrann här på bloggen cokså Frank! Du gör helt rätt som tar det lugnt och inte stressar upp dig. Då blir det en bra jul. Nosbuffar till dig, frugan och Lurrvar från Smulan W och matten
    God Jul!

    SvaraRadera