måndag 26 mars 2012

Djuraffären

Vi fick reklam från en djuraffär för några dagar sedan. Då insåg jag att fiskar har ännu sämre status än katter, man kunde köpa massor av små goda fiskar för en skällislapp. Borde inte varje enskild liten fisk vara värd mer än några kronor?









Men jag lärde mig också att tycka synd om skällisar.



Munskydd, förnedring nummer 1... :/


Att de är korkade visste jag ju sedan tidigare, och att de förnedras med att ha munskydd för att de skäller himskans mycket tycker jag är förjamligt, men i den här tidningen visade de bilder på något ännu mer förnedrande, nämligen något som kallades för "tikskydd". Jag vet inte alls vad det står för, men jag såg på bilderna att skällisarna hade trosor, sånt som mattar har!!!!   :O



Trosor, förnedring nummer 2... :/


Jag säger bara, STACKARS STACKARS skällisarna... *snyftar lite*  Jag ska aldrig mer tänka något elakt om skällisarna, de är ju fasansfullt förnedrade djur... :(


Tack snälla Skaparkatten för att jag blev katt!


Ps. Sedan undrar jag vad den här stackars skällisen tycker om att flyga som en skottspole fram och tillbaka över Stora Havet??? Jam menar, flyga och djur = inte alls roligt... Vad gör skällisen om den vill gå på kattlådan? Får den gå på golvet då?


2 kommentarer:

  1. Det finns tyvärr många djur som far illa på olika sätt. Att spöka ut sitt djur på det mest förnedrande sätt är patetiskt. Ändå är vi ganska skonade i det här landet om man jämför med många andra länder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så sant! När matte var i Polen i höstas var det fullt av djur som fick stå uppställda i kläder hela dagarna för att turister skulle ta kort på dem och ägaren tjäna pengar... Matte tyckte att det var hemskt! :(

      Nosbuff

      Radera