torsdag 29 mars 2012

Fy katten!

Jam, jag säger bara fy katten vilket dygn!

Det började igår när jag kräktes massor över flera mattor, det är ju bara så att jag gör det ibland... Men gissa vem som alltid ska vara framme och sitta 1 kattimeter bort? Just det och hur kul är det när man sitter där med uthängande tunga att någon ska stirra på en och då dessutom en idiotisk lillfjant?!
Matte och lillhusse såg alltihop, och när jag hade kräkts klart första gången ställde sig fjanten med nosen jamarnära och luktade på kräkset, och lillhusse sa att "börjar han äta av det får han flytta ut på balkongen!" ÄNTLIGEN någon som känner samma som jag. Som tur var för honom nosade han bara.

Jaham, när det blev kväll då envisades den lille fjanten med att oavbrutet hoppa på mig, först trängde han in mig i ett hörn vid dörren och vi morrade så högt åt varandra att lillhusse fick lyfta iväg mig, sedan samma sak under sängen... Jam bara frågar: NÄR SKA HAN FLYTTA????


Senare började Frank och lillfjanten att bråka och den här gången blev det riktigt allvarligt!


Frank: "-Nu ska jag äta upp dig!"



Lurrvar: "-Aaaaaaaaaaajjjjj mitt framben!"




Lurrvar: "-Jag håller emot, jag är liten men envis som katten!"




Lurrvar: "-Ger du dig, farbror Frank?"

Frank: "-Ajjjj, mitt öga!!!"


Frank: "-Jaham, det tror du va?!"

Frank: "-NU ska du få känna på tänder!"



När det började höras små skrik tyckte matte att det var läge att avbryta... Suck HANKATTER! :(



Jaham, så blev det natt och allt var lugnt. Jag sov skönt i datastolen, men helt plötsligt kände jag att någon stirrade på mig och då stod Frank där på två ben och sa åt mig att HAN skulle ligga där nu! Matte hörde bara ett "#%=?##&" och så rasade vi båda ner från stolen och Frank jagade mig runt rummet in i hörnet och FÖR ANDRA GÅNGEN DETTA DYGN satt jag där inklämd bakom en morrande hankatt... :/

Nu gick matte upp och sa åt oss att sluta och så lyfte hon upp mig i stolen igen eftersom jag låg där först och sedan var allt lugnt.



Tagen vid annat tillfälle när jag också sov som en prinsessa...
 

Idag har vi sovit mycket allihop utom lillfjanten som har fjäskat för matte. Hon åt en tallrik yoghurt och lillfjanten tittade så bedjande så han fick slicka tallriken.



Lurrvar: "-Mmmm, det var gott det här!"


När matte tittade ner en stund senare såg tallriken ut så här:





Och matte frågade Lurrvar om han har spolglans på tungan, så där fint diskar inte ens vår lilla diskmaskin!
Tssssssssssstt, kan väl JAG med!!

8 kommentarer:

  1. Men grabbar då!!! Inte ska ni bråka! Varken med varandra eller Linnsen, hör ni det?
    Mattes tallrik blir lika fin om vi får ta tass om den!
    Diskmaskin???
    När VI finns, löjligt.

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Igår var de ena riktiga bråkkatter... :/

      Jag föreslår att våra mattar låter oss diska ALLT porslin, tänk vad pengar de skulle spara då! :)

      Nosbuffar

      Radera
  2. Anonym08:23

    Jam håller med. Inte bråka nu hörni. *hytter med tassen*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dumma bråkkatter! *stampar*

      Radera
  3. Ouppfostrade killar du har hos dig Prinsessan. Ville de bråka kan de väl hålla på med varann?! Tjejer ska man inte slåss med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, visst ska man inte! *stampar* Men det har visat sig att jag är kaxigare på bloggen än vad jag är i verkligheten och då är jag ett ganska lätt byte... :/

      NOsbuff

      Radera
  4. Jamarns vilken fight ni hade där grabbar !
    Typiskt dom där honkönade att inte låta oss slåss färdigt , alltid ska dom komma o lägga sig i :(
    Samma här när jag slåss med Balthazar , då kommer minsann matte springande och ska "rädda" den där lillfjanten till fluffboll :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså minsann, då tar hon parti för Balthazar, det är fräckt må jag säga. Du har ju bott där längst! :)

      Nosbuff

      Radera