onsdag 28 mars 2012

Rus

Nu ska ni få se när vi hade fått en ny leksak!

Frank tyckte aldrig att den var så väldigt intressant, men jag tyckte om den ett litet tag, och när vi tröttnade på den sålde matte den på Tradera så att någon annan katt kunde få leka istället.

Jag vill påjama för yngre katter att här KAN det vara så att rusblad har intagis och att huvuvdrollsinnehaverskan därför är lite snurrig både bildligt och bokstavligt!  ;)

Det är min fd husse som hjälper mig att rulla bollen, matte står bakom kameran som vanligt.



8 kommentarer:

  1. Så kloka vi katter är, som håller igång våra tvåbeningar med leksaker! Medan vi själva ligger bekvämt utsträckta på golvet, får de anstränga sig lite... det är bara nyttig motion för dem, jamar jag.

    Tass från Imma, abbemissa.

    PS. Vi har en liknande sak, som Sagge har fått låna upp till sitt rum... jag vet inte vad han gillar den, men matte säger att han i alla fall har lekt med den. DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så jamarns rätt Imma. Tur att vår tidigare husse har tre nya katter som sköter honom! :)
      Vad roligt för Sagge, den sötnosen, om han har en kul leksak!

      Nosbuffar

      Radera
  2. Rusblad minsann :D Antar att du såg häftiga färger och så efter bollen då. ;)

    Den ser skojsig ut.

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmmm, jag får erkänna att jag nog inte kommer ihåg så mycket av det där tillfället. Har hört att man ska sluta med drogerna när man börjar få minnesluckor... :/

      Nosbuffar

      Radera
  3. Åhh finis, jag håller med Imma.. Vilken tur att våra tvåbeningar har oss ;)

    Här har vi både en trasig sån (som den på videon), Busan pajade den och så har vi en nyare variant med några lampor i bollen som inte alls blev särskilt populär bland mina syskon. Men mamma tror att det ska vända då hon märkte det med den andra. Hon funderar även på att byta ut bollen och se om det är den som är problemet *fniss*. Jag får nog allt inspektera det hela må jag jama..

    Nosgos och Mjölkisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. De skulle inte klara sig en dag utan oss!
      Säg till matte att rulla bollen i lite mynta så blir det nog bra. :)

      Nosbuffar

      Radera
  4. Åh vad söt du är!! Ja, vad skulle människor göra utan oss, som aktiverar dem. Funderar på att peta in godis i en boll och låta lillie peta ut gottisarna.
    nosgos å gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  5. Tack så jamarmycket! *ler mitt sötaste leende*

    jag tror definitivt att lillie skulle tycka att det vore kul att jaga den bollen! *nickar vist*

    nosbuffar

    SvaraRadera