tisdag 20 mars 2012

60 jamningar

Idag har jag massor av saker att jama ikapp om och jag har flera bilder att visa, så jag hoppas att jag har fått mitt extra bildutrymme nu.

Jag tror att jag delar upp det i flera inlägg och börjar med min iMjau. Ni vet ju att matte i ett svagt ögonblick gav tillbaka MIN iMjau till lillhusse och att jag var tvungen att demonstrera och låta er skriva på protasstlistor.

Sammanlagt var det 50 katter som tassade på att jag skulle ha tillbaka min iMjau, inklusive våra röster. Räknar man dessutom de åtta Klosterkatterna, Maurice och Kajsa som kände så starkt för det hela att de röstade TVÅ gånger så blev det 60 röster!!

Lillhusse kunde inte annat än att ge med sig! :D 


Titta! Jag har fått tillbaka min iMjau!!!


Nu kan jag tassa in inlägg precis när jag vill!!


Ser ni att jag har mig själv på bild, fint va? När man har tassat in lösenordet har jag en bild på lillfjanten. Matte jamar att hon tror att det kan vara bra för mina kattressioner, när jag blir riktigt arg tassar jag bara till lite extra på iMjauen och så har jag fått ge igen en smula... ;)



"Nu ska du få dig en tass, Dummvar!"

Eftersom det var matte som var dum först och gav bort min apparat, fick hon lov att böta och hon lovade mig att för varje kattentar skulle hon betala 2 kr till örebro Katthem. Jag fick 24 kattentarer på inlägget, så matte har nu tassat in 50 kr till vårt katthem. Det är inte så mycket, men nästa gång kanske det blir mer!






Och så var det några som skrev frågor angående det jag jamade i mitt inlägg: att matte tänkte i ett väldigt svagt ögonblick att hon inte ville hjälpa mig att blogga mer, och utan både sekreterare och min apparat hade det blivit jobbigt att jama det jag ville ha sagt. Men matte och jag har jamat igenom det hela nu och hon lovar att fortsätta att hjälpa mig med bloggen!  :D

16 kommentarer:

  1. Kanon att du äntligen fått tillbaka din iMjau , det var ju inte en dag för tidigt !
    Tror inte du ska ha för vana att tassa till den dock , har hört att dom är rätt omtåliga :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det får man verkligen hålla med om! Jag ska hälsa matte att det är bättre att jag tassar till Lillfjanten istället!

      Tassar du ensam idag, eller är det bara Balthazar som är på resa? ;)

      NOsbuffar

      Radera
    2. Jamarsbra att du fått tillbaka din iMjau, INTE en dag för tidigt!
      så nu kan du ju använda den själv och blogga hur mycket du vill, *Fniss*
      Tass tass

      Radera
    3. Visst är det jamarbra! :)

      Radera
  2. Skönt att alla saker och din sekreterare är på sin plats! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. NU är det perfekt!

      Nosbuff

      Radera
  3. Alice21:18

    Skönt att ordningen är återställd! Vi blev lite oroliga ett tag.
    Ni kommer väl på party på söndag? Jag fyller 5 år då och småkillarna fyller 1 år nästa vecka, så matte har lovat hålla sig borta hela söndagen så då blir det massor av bus, lekar och gott att äta.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, vi klosterkatter är kända för att vara ett glatt gäng som inte bangar för att svänga på svansarna - så vi kommer! Rafael kommer förresten att vara nyklippt och Majsan har fått sina tänder rengjorda, så vi lär vara riktigt i vårt esse! Det är väl ok att vi tar med oss Sagge?

      Tass från Imma, abbemissa.

      Radera
    2. Alice10:12

      Precis alla trevliga katter är välkomna! Och det vet vi ju att alla katter är just trevliga... :)
      Vad skojsigt att ni kommer! Det blir massor av gott, svanskull, lek med mususlingar, svansdanser och annat kul.
      Vi skickar kattlimon och hämtar upp alla på söndag.

      Radera
    3. Nu kan ni släppa oron!

      Klart att vi kommer på party! *noterar i min almanacka*
      Så roligt det ska bli!!! :D

      Nosbuffar

      Radera
  4. Alice, vad har du för blogg?
    Hittar inte dit?
    Har du ngn kompass/Adress dit *Fniss*
    Vi vill oxå komma med på din jamars fest!
    Hoppas du ser detta?
    Tassetass på dig, Alice!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice10:14

      Jag har ingen egen blogg, däremot var jag södertälje katthems bloggkatt för 2 år sen, så lite har jag bloggat. :)
      Men ni får jamargärna komma på partyt! Vi skickar kattlimon hem till er också på söndag.
      *nosbuffar*

      Radera
  5. Skönt att höra att du och matte jamat igenom hur ni ska göra med bloggandet och att ni kom fram till ett bra beslut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det var väldigt skönt, för förra helgen var jag så arg på matte när hon skulle strunta i alltihop! *morrar lågt*

      Nosbuff

      Radera
  6. Skönt att ordningen är återtassad, klart du ska ha din iMjau! Och så tackar matte och jag förstås alla katters Skapare att din matte beslöt sig för att fortsätta tassistera er med bloggen *torkar svetten ur pannan*
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojojoj, blev ni så svettiga av det? Min blygsamma lilla blogg...

      Men nu är allt som det ska igen! :)

      Nosbuffar

      Radera