måndag 5 mars 2012

Kattmässa

Jaham, så är den årliga kattmässan i stan förbi.

Matte har varit borta hela helgen och igår fick hon med sig lillhusse också. Han skulle bara "vara där en liten stund", men han blev så klart fast han också och kom inte heller hem förrän vid halv tio igår kväll. Jag tycker att det är fräckt att gå på kattmässa när man nu har fullt av söta katter hemma, det finns ingen som helst anledning att gå iväg och beundra andra katter...

Matte förklarade dock för mig att katterna är en parentes för henne, egentligen vill hon inte tänka på att de sitter i bur alls. Säkert finns det de katter som det inte bekommer alls att vara på kattutställning, men matte tror att det kanske inte är så många, för här i Örebro var det många som verkade må så otroligt dåligt, som den som bara låg och hyperandades i sin bur och alla de som har lagt sig i kattlådan för att få kunna lite trygg doft hemifrån... Ofta är deras tvåbeningar inte ens vid sina katters burar för att lugna dem, utan de tycker katturligtvis också om att umgås med bekanta, men det gör katternas sittande i bur ännu otryggare.
Sorgligt är vad det är, bara för att tvåbeningarna vill att katten ska få pris och beröm...
Då tycker jam att det är mycket bättre att blogga, har man en blogg får man ju ofta massor av beröm både för att man är söt, men mest av allt för att man har en trevlig blogg och det har man ju katturligtvis för att man är en trevlig katt! :)


Nu låter jag matte lägga upp lite bilder på alla katter hon har sett i helgen!




Fin skylt på bilen!


Otrygg liten katt i sin kattlåda... :/


Söööööööööt Kjelle Bus-liknande katt



Liten liten katt i stor bur...
Den här katten ville jamargärna ha sällskap, eftersom dess tvåbeningarna inte syntes en skymt av, och gick fram till gallret och jamade och sträckte ut tassarna och mattes hjärta krossades...  :/


Mysig liggställning!




Ännu en hjärtekrossarkatt! ♥



Katt utan nos och ögon...



Sötnos




Matte undrade så vad den här katten tänkte på...

Får jag inte gå hem snart? :/

Dessa ögon förlorade sig matte i... ♥
Hon ville så gärna befria katten från fängelset.



Den här katten verkade trygg, den sov i sin lilla korg
och drömde så att det ryckte i alla tassar! :)

Katt med vingar... f´låt lite större öron!  ;)
Men söt ändå! ♥

*kramar om*

En sista liten sötnos


Det är tröttsamt även för tvåbeningar att vara på Kattutställning!
(Matte har avpersonifierat honom. Hon är inte så duktig på det som ni ser!  ;) )
Undrar om han hade märkt om matte tog kameran??



Massor av olika slags tvåbeningar fanns på kattmässan! :)



Matte blev såklart förälskad i både den ena och den andra på utställningen och några hade hon velat gosa mer med (eller hur Sandra  ;) ), men när hon kom hem så kände hon ÄNDÅ, att fast hon hade varit bland massor av prisbelönade katter så är vi som bor här hemma ALLTID allra allra finast och mysigast och matte skulle inte vilja byta ut oss en endaste dag! ♥♥♥


I nästa inlägg berättar jag om vad matte hade med sig hem! :)

12 kommentarer:

  1. Det är jobbigt med kattutställning, både för katter, deras ägare, domare, besökare och alla funktionärer.
    Jättefina bilder!

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackjam! *bugar stolt*

      Det var rörigt med roligt! :)

      Nosbuff

      Radera
  2. Åh så fina katter. Förstår att din matte blev förälskad både här och där. Flera bilder trodde jag var av Kjelle Bus.

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tihi, visst var det massor av Kjelle Busar där!! ;)

      Nosbuff

      Radera
  3. Sambo och Roxy18:07

    SÅ fina foton din matte tagit! Fast vi tycker också att du är mycket sötare än utställningskatterna. Så-de-så! Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackjam! *niger stolt*

      Jag är alltid sötast tycker matte! Jam, de andra katterna också säger matte nu, men det tror jag inte ett dugg på! ;)

      Nosbuff

      Radera
  4. Ens egna katter är alltid bäst, vackrast, klokast, roligast, smartast, sötast...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam och oavsett om vi inte vore sötast så skulle vi ändå vara mysigast! ;)

      Nosbuff

      Radera
  5. Anonym18:43

    Åhh, vi tycker också synd om kissarna som får sitta inlåsta sådär utan att deras människor finns nära och kan trösta. Husse säger att han aldrig skulle tvinga med mig på något sånt. Fast det är lite ljug, för han släpade med mig till en fototävling för flera år sedan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaham minsann, nu kommer det fram saker om husse! Fototävling, pfft, du vann ju så klart!

      Nosbuff

      Radera
  6. Eftersom jag är en katt som åker på utställning då och då så får väl jag agera försvarare av kattutställningar :)
    Om alla ägare precis hela tiden suttit eller stått vid sin katt/katter så hade ju besökarna inte haft en chans vare sig att titta på eller kunnat fotografera en endaste katt , för som ni säkert märkte så är det TRÅNGT mellan burarna.
    Dom katter som inte mår väl av att sitta i en bur och visas upp för domaren SKA vara hemma. Att det inte alltid är så det är jag o matte fullt medvetna om.
    Själv så har jag inget emot att åka på utställningar lite då och då , man kan ju passa på att sova mest hela dagen så man är riktigt äckligt pigg när man kommer hem med sin slutkörda 2-bening :)
    Jag sover oftast i min sovpåse men ibland går jag och lägger mig i kattsanden för det är nämligen svalare där.
    Visst är det kul att få en fin Rosifett , men skulle jag inte få nån så inte hänger jag eller matte läpp för det :)
    Men visst det finns 2-benta som blir riktigt sura om deras katt inte vinner liksom det finns 2-benta som blir riktigt sura om deras barn inte vinner den där knattefotbollsmatchen också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bra att du Kjelle Bus försvarar utställningarna för oss som inte är med kanske bara ser instängda katter medan du vet mer. ;)

      Du har såklart rätt i att det är trångt, i söndags verkade det som att hela släkten satt runt en bur, helt omöjligt att ta sig förbi...

      Aha, kan det också vara en anledning att ligga i kattsanden, det visste inte jam.

      Knattefotbollsföräldrar kan nog vara mycket hemska de med!

      Vad bra att du förklarar för oss!

      Nosbuff

      Radera