torsdag 29 mars 2012

Kattrecensent

Hallåjam, det är kattrecensent Frank här till er tjänst!

Jag tänkte jama om när matte och jag skulle se på film igår kväll. Jag satt i mattes knä och vi ville båda se en film som var mysig, kattromantisk, buffig och med fantass-tisk natur.

Matte hade laddat hem LÅNAT hem en film som heter "The Last Lions" som vi trodde skulle vara bra, men det visade sig var EN REN SKRÄCKFILM!!!!!!!   :O






I egenskap av familjens hustiger kändes det ju lämpligt att se en film om våra lite större kusiner, men jag kan jama att jag i det närmaste satte dentisarna i halsen för att det var en så våldsam film! Vi är ju vana vid att höra grannkatterna slåss utanför och nog kommer frugan och jag ihop oss ibland, men det här vara rejäla råkurr!
Det var jellon som rev ihjäl varandra, pellefanter som skulle trampa på jellonungarna, en kattodill som åt upp en jellonunge och massor av fler hemskheter!!!
Efter en stund var jag tvungen att gå därifrån för att jag blev så upprörd, den här filmen kan jam inte rekattendera och för ungkatter är den absolut förbjuden! Undertassad har drömt mardrömmar hela natten om små trasiga jellonungar... *snyftar*

Mattes kattentar: Varken Frank eller jag var förberedda på en film om lejons verklighet, utan förväntade oss nog mer av naturens och djurens skönhet, än den brutala tillvaro som det faktiskt är för lejonmammor med ungar.



Nej, istället för den där otäcka skräckfilmen bestämde matte och jag oss för att titta på en gammal film som vi redan har hemma i filmhyllan, nämligen "Två Tigerbröder".






Det är till en början en sorglig historia om två små tigrar (som jag) som skiljs åt som små och sedan träffas igen som stora starka tigrar (som jag) och så blir det bra allting. Det är en verkligt jamarbra film och vi har sett den flera gånger och den vill jag absolut ge

5 dentisaskar av 5

Den är dessutom väl avpassad som film för små kattungar, inga otäckare faror att bli rädd för.



Om någon vill låna filmen och titta på i helgen kan jag skicka ut matte att lägga den på brevlådan så får ni se en verkligt mysig kattfilm! Hojta bara till i kattentarerna före klockan 17.30 så matte hinner träffa Postkatten!




8 kommentarer:

  1. Den där första filmen hade matte tänkt på att se, men tack vare dig Frank så låter hon bli.
    Bättre med den andra gulliga, absolut!!!

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matte jamar att hon tror att er matte klarar att se den, men den är ingenting för små katter!

      Tigerbröderna däremot är jamarmysig!

      Nosbuffar

      Radera
  2. Vilken skräckis!!
    Tur att ni kunde se den andra med...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam, det var en hemsk film! Fy för uppätna jellonungar... :(

      Nosbuff

      Radera
  3. Vi gillar skräckisar, gärna spökisar. Fast jag skulle aldrig se en skräckis om katter. Det låter ju som rena slasherfilmen.

    Tigerbröderna låter mycket trevligare.

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det var en riktigt otäck film, men kanske att det inte är så lätt att vara lejon? :/

      Stackars dem!

      NOsbuff

      Radera
  4. Den andra filmen lät helt klart mycket bättre! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tigerbröderna är underbar! :D

      Nosbuff

      Radera