fredag 9 mars 2012

Kaninfundeleringar


Pumas matte Emma sa att lillfjantens leksak är en kaninsvans och nu sitter jag och fundelerar lite på att jag också skulle vilja ha en.



Den roliga svansleksaken som Lurrvar fick av Pumas snälla matte Emma




Jag tänker som så att mattes kullsyster har ju två kaniner som bara sitter där till ingen som helst nytta i en bur på gården. Skulle man inte kunna ta deras svansar och göra leksaker av? Den ena kaninen är brun och den svansen skulle ju bli perfekt som min leksak. Den andra kaninen är svart, men man kanske kan färga den så att Frank får en orange svansleksak? Eller hmmm, då kanske den inte är så god att tugga på...




Blivande mat- och leksaksdjur!  ;)




Jag tänker också på det att matte kom hem från kattmässan med det hon påstod var kaniner, men det ser ju vilken katt som helst att det här inte är en kanin! Dessutom är det ju en katt på bild så man undrar ju...



Kanin?



Mattes kullsyster är säkert villig att ge oss kaninerna för att vi ska få kaninsvansar och även när man har tagit av dem svansarna är de ju roliga att leka med, de springer ju så dant!

När de har sprungit klart äter vi upp dem, då sparar vi pengar för matte slipper köpa sådana där fyrkanter som på bilden och kaninerna har varit till glädje, både för att bli svansleksaker, att jaga och till slut att äta! Alla vinner!
Ja, förutom kullsystern och hennes familj kanske, men då har de å andra sidan möjlighet att skaffa ett riktigt djur som en katt eller två och de äter upp mössen i källaren och då blir ju verkligen alla lyckliga! :D

Jag känner att jag är på topp idag, vilken lysande idé!


Nu ropar matte att jag ska komma och titta på en bild, vänta! *springer iväg*

*Kommer slokörad tillbaka* Jam, ser kaninerna ut som på den här bilden då tror jag nog att vi avstår, för det där är ju mer av en kudde än en kanin!  :O



Kaninkudde


Om man överhuvudtaget ska HITTA nån svans att leka med på den där får man nog jobba hårt!  Äta den ska vi inte tala om *börjar spotta och fräsa vid tanken på all päls i munnen*

4 kommentarer:

  1. De som Matte köpte leksaken från har faktiskt en webbutik också www.mekatt.se men där finns bara vissa saker och inte hela utbudet tyvärr.De har mer på utställningar antar jag. Jag har en lång svansaktig sak som jag älskar, Matte sa direkt när hon såg den att den var ngt för mig som gillar att gå runt med mina leksaker och slänga dem hit och dit. Ska blogga om den ngn dag så ni får se!!

    SvaraRadera
  2. Jag föredrar nog att inte se hur min mat ser ut innan den blir min mat, om du förstår hur jag jamar. Matte har försökt visa för oss hur STOR en tonfisk är, och pratat om hästar (jag älskar hästkött!) och kor och kalkoner och annat jag tycker är gott... och när jag inser hur LITEN jag är jämfört med de där djuren, tappar jag aptiten *ryser*. Tror att det är bäst att få maten i små paket, trots allt... och konstgjorda svansar att leka med.

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
  3. Fin sak den där kaninsvansen. Du måste berätta om det funkar på lillfjanten och ni får ha era svansar i fred sen.

    Lite fräckt att ha en kaninkudde med nos tycker jag. Ser mysig ut att gosa ner sig i. :)

    Nosgos

    SvaraRadera
  4. Alice19:37

    Här har vi skrattat morrisarna av oss åt kaninkudden! Matte har en soffkudde som ser precis ut sådär. Måste nog undersöka så det inte är en kamoflerad kanin.. *fnissjam*
    *nosbuffar*

    SvaraRadera