torsdag 1 mars 2012

Vettskrämda!

Idag skrämde jag matte och lillhusse från vettet!

Det var så att jag låg på soffan och funderade på nya blogginlägg och jag låg på sidan och tittade samtidigt ut genom fönstret, i vanliga fall ligger jag ihoprullad eller på nåt annat trevligt sätt, men just idag ville jag helt enkelt ligga rakt upp och ner på sidan.
Då kom lillhusse förbi och tittade till på mig och sa "schh!" till matte som som vanligt tjattrade om nåt ointressant, och så efter att han stirrat på mig en lång stund sa han lättat "åh, hon andas... men mamma kom och titta, SKA hon ligga så där?"(pfft, säger jag, jag ligger väl som jag vill!), så matte kom också och ställde sig och stirrade på mig där jag låg och funderade i godan ro. Sen kastade de sig över mig! :O

De gosade med mig och kliade på huvudet, men jag var ju inte klar med tänket så jag fortsatte att ligga där alldeles still och titta ut... Till slut rörde jag iallafall lite på svanstippen och de blev lugnare.

Nu har jag varit både och kollat nya tvätthögen som matte ska vika, druckit vatten i duschen och nu bloggar ju, men gissa om de kommer hålla jamarkoll på mig idag! Allt bara för att jam låg och funderade lite... Tvåbeningar kan då konsten att jaga upp sig! ;)

10 kommentarer:

  1. Ja det är en konst dom är riktigt bra på, människorna, att jaga upp sig. Som du jamar, en katt kan väl få ligga och tänka precis som dom vill utan att man behöver ställa till ett jamarns ståhej. Två-beningar *pfft*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt så tänkte jag också! Jag låg ju bara och fundilerade lite...

      Matte har förföljt mig resten av dagen, jag är riktigt irriterad på henne!

      Nosbuff

      Radera
  2. Var glad att de älskar dig så mycket att de märker allt som är det minsta ovanligt ;-)
    Att du bara låg och fundilerade över fågel-livet utanför fönstret, sen är det ju inte ditt fel att de reagerade över din lite ovanliga liggställning i djup koncentration *fniss*

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm, det har ni ju så klart rätt i! Jam tänkte inte så, bara på att de var dumma som försökte skaka liv i mig...

      Hade jag gått till Skaparkatten skulle jag katturligtvis varit artig och tagit adjö först, det trodde jag att de förstod!

      Nosbuffar

      Radera
  3. Jamar bara *PFFT*
    Typsikt 2-benta att komma o störa mitt i ens braig tänkande !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, jam hade massor av braiga tankar där och de bara försvann, POFF, när de kom och började bråka med mig! :/

      Nosbuff

      Radera
  4. Anonym16:26

    Katter är speciella.

    Säg till Lillhusse att jag spelar KAW nu, Silfver heter riket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där meddelandet förstod inte jag så jag skickade det vidare till lillhusse! ;)

      Radera
  5. Märkligt att man inte kan få fundilera lite men gulligt ändå att de blev oroliga. Fullt upp med tvätt och annat! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tvåbeningar är konstiga! ;)

      NOsbuff

      Radera