fredag 2 mars 2012

Vårtecken

Tänk idag hittade vi ett vårtecken!

Och vet ni var? Jo i vår vattenskål!
Det var en myggliknande varelse, vit och konstig var den...

Den bästa var att den var död, för det ska ju myggor vara, helst uppätna och i magen!  ;)

Det här vårtecknet hade sannolikt självdött i vår skål och matte hällde ut honom och gav oss nytt vatten, men vi tyckte att det var lovande för snart kommer det flygande spindlar och skojiga flugor att jaga igen, kurrá!


Våren har kommit till vår vattenskål!! :D



Sen vill jag verkligen påpeka att min matte är dummare än fyra skällisar tillsammans!

NI, mina vänner fattar ju vad jag menar med det här, men matte fattade ingenting...



KAMMA MATTE, KAMMA! *mycket uppfordrande*


Tänk att man ska behöva lägga sig på kammen för att tvåbeningen ska förstå vad man vill!

6 kommentarer:

  1. Hurrjam, äntligen kryper krypen ut ur sina iden! Äntligen kan jag få tassa ut på jakt igen - utan att ens behöva lämna hemmet om jag inte vill! TACK för att du gav mig hoppet tillbaka, kära vän! :D
    Önskar er alla en solig, rolig och allmänt mysig helg med massor av god mat :-)
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu hoppas vi på fler kryp!! :D

      Nosbuff

      Radera
  2. Visst är det kuligt när dom där småkrypen vaknar till liv igen så att man kan döda dom :)
    Igår så hade vi en riktigt fet spyfluga i köksfönstret som givetvis min husse släppte ut med motiveringen att han var rädd om Orkidéerna !
    Men HALLÅ jag då ?? Är det inte viktigare att jag får ha KUL än att några blommor eventuellt skulle välta under tiden som jag har just KUL ??
    Min matte får man oxå handgripligen visa att man vill bli kammad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pfft, bry sig mer om blommorna än sin katt... Nej, den hussen får du trimma!

      Nosbuff

      Radera
  3. Anonym21:00

    Skönt att höra att krypen börjar vakna till liv. Ser fram emot en härlig vår med mycket mygg. *slick om nosen*

    SvaraRadera
    Svar
    1. *Väntar ivrigt på nya vänner som ska flyga in och bli uppätna*

      Nosbuff

      Radera