tisdag 6 mars 2012

Kattmässa 3

Nu när jag har jamat om katterna på kattutställningen och vad matte köpte hem är det dags att berätta om tvåbeningarna som matte mötte!

När matte kom dit i lördags vid 10-tiden hade utställarna varit där sedan klockan 7 och det är ju förjamligt tidigt. Nu träffade matte Nalle och Lasse som har katten Sören, de åker ju runt på marknader och säljer skinn och hantverk. Trots att matte bara har träffat dem en gång tidigare känns faktiskt Nalle redan som en gammal vän, inga konstigheter där och det är en sak som fascinerar matte med kattbloggträffarna, att fast man kanske aldrig har träffats tidigare så jamas det inte bara KATT, utan livet kommer också på tal och så har man snart fått några nya vänner! :D

Några som var nya för matte den här träffen var Blogghjälpen Kattson från Södertälje Katthem, Max och Måns husse Christer, Sambos och Roxys matte, Pumas matte Emma från Öland, Lillmymlan (Max och Måns Originalmatte) och säkert några till som matte omöjligt kan komma på i denna sekund.
Matte tycker alltid att det är lite otäckt att träffa nya tvåbeningar, men jag tror att hon skötte sig ganska bra och de nya bekattskaperna var så klart jamarmysiga allihop! ♥

Vid Örebro Katthems bord stod sådana som matte redan känner, som Wikkis mattar, Inger och Miriam, och husse Silver. Så även Leena och Sandra från katthemmet och igår kom också Bm som ska vakta oss när matte och lillhusse reser bort.

Hela bloggänget fikade uppe på övervåningen i Örebros fula Conventum och det tjattrades katturligtvis kopiöst, en katt hade inte fått ett jam med  i laget... ;)




Wikkis jamarsöta Stora matte


Tvåbeningsgos 1
Klosterkatternas Gammelmatte och Max och Måns husse



Tvåbeningsgos 2
Wikkis matte och husse


När kattmässan var slut gick ett stort sällskatt på 12 personer och åt på Kinarestaurang Shanghai. *kurr(y)kurr(y)* 



Sammankattningsvis jamar matte att det var en väldigt trevlig dag och hon kände sig glad ända ut i öronen när hon skulle gå och sova på kvällen! :D




Nu ska jag berätta för er om MIN lördag. *morrar högt*
Lillhusse var på ett möte på förmiddagen och därefter hade han fått order från matte att han skulle städa sitt rum. När han kom hem sa han till mig ungefär vid tvåtiden på eftermiddagen att det var dags för mig att börja tvätta pälsen och göra mig i ordning, för matte skulle komma hem om ungefär en timme och hon skulle ha några bloggvänner till mig med sig, nämligen Nalle, Lasse och Pumas matte Emma. Jag satte då igång för fullt att tvätta och städa pälsen, jag gjorde tassikyr på klorna det finaste jag kunde - mina beundrare skulle ju komma! *glad förväntan*

Ni kan ju själva räkna ut av vad ni har sett på bilderna här ovan hur lång tid det tog innan de kom, de skulle ju kramas, handla kattsaker, blixtra på katter och äta två gånger... så mina gäster kom alltså inte förrän klockan åtta på kvällen och då hade jag suttit som ett litet tänt ljus framför dörren i SEX TIMMAR med pälsen i topptrim!  :O
Jama om att jag var besviken... *snyftar lite*

När de till slut kom så var det en hemlig besökare med som jag inte var förjamad om! *biter på klorna*
Om det besöket berättar jag i ett senare inlägg!

6 kommentarer:

  1. Jag och matte håller med om att klockan 07:00 är i tidigaste laget , men det är ju för att veterinärerna ska hinna med att kika på alla katter som ska ställas ut.
    Jag o matte är sååå avis på att ni fick träffa så många blogkompisar IRL !
    Hade matte inte jobbat på söndagen så hade hon minsann rymmt hemifrån för att ha träffat er !
    Tycker det var väldigt fräckt av Lillhusse att säga att gästerna skulle komma efter bara nån timme !
    Stackars dig som satt där med topptrimmad päls som ett levande ljus i SEX TIMMAR :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nalle förklarade det där med hur det funkar på kattutställning och det verkar jamarmycket att hålla reda på...

      Så roligt det hade varit om matte hade kommit och tagit dej med! Vi tror att du hade gjort succe! :)

      Jam tror att lillhusse miss-förstod, han trodde att matte snart skulle komma och han ringde och ringde, men det gick ju inte att höra bland allt oväsen där...

      Jag var ju tvungen att vara så fin som möjligt när mina gäster skulle komma och så blev jag utfräst... Suckjam!

      Nosbuff

      Radera
  2. Att vad roligt matte verkar ha haft på kattmässa!! Nosgos å buff är viktigt, även för människor! Fast, liiiiiite knostigt tycker vi allt att det är att du fick sitta och vänta på besökande SÅÅÅÅ länge!! Vi hade ju trott att alla sprungit allt vad de orkat för att få träffa Prinsessan Linssen så fort som möjligt. Varför skulle de annars åka på kattmässa??!!! För visst VAR det en mässa till Prinsessan Linnsens ära??!!!
    nosgos å tisdagsgottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam, man kunde ju tro att de skulle ha skyndat sig hit, men inte...
      Jag tycker matte skulle ha nosgosat mer, det är mysigt!

      Nosbuff

      Radera
  3. De verkar ha haft trevlig på utställnigen. Kul för dem! Men du fick vänta VÄLDIGT länge tycker vi! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam tror att alla hade trevligt! :)

      Jag fick verkligen vänta JAMAR-länge! Dumma lillhusse som miss-förstod...

      Nosbuff

      Radera