måndag 26 mars 2012

Dentisar

Idag har mattes matte varit här och hälsat på och fast jag skickade ett meddelande att hon skulle ta med godis till oss katter så gjorde hon inte det, "det fanns ingen fiskdisk", sa hon. Det är tydligt att hon inte är bekant med dentisar och liknande delikatt-esser... :/



Visst var det här fin reklam!!  *fnittrar*
Så här glad blir man ju faktiskt när man får godis.


Vet ni, att om man söker på ordet "dentisar" som matte gjorde och klickade att hon ville se bilder, så kom det upp massor av bilder på er, mina kompisar! Bild nummer ett är från Sippos blogg, nästa är från Sörpingskatterna, Dui och Deco, Stationskatterna osv. Det kommer faktiskt upp 11 stycken sidor med bilder på Nea, Puma, Klostermattarna, Sören, Max och Måns husse med en liten katt på axeln, Neas lillebror Rödtjutet när han var liten och Maurice och Kajsa i soffan.





Ungefär samma reultat får man om man söker på "Dentabits" bortsett från att man också får upp massor av bilder på dentisburkar. Faktiskt insåg jag när jag tittade på bilderna att det är väldigt många bloggar som jag nog måste börja läsa från början. Det är tur att man är katt så att man har tid med sådana viktiga saker!


Är det här en Dentabit, eller varför kom den upp under samma bildsökning?
Ganska smaskig ser den ut i allafall!


Det verkar ju som att vi alla gör väldig reklam för godsakerna och jag tycker definitivt att vi ska börja kräva lön för jobbet, minst en burk i veckan/blogg. Vad säger ni om det?  ;)

6 kommentarer:

  1. Dentisar är ju gott! Tycker ändå att mattes matte hade en poäng med fisken men hon borde fått med sig en! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst borde hon ha fått dentisar med sig! Och fiskar! Och skinka! :D

      Nosbuffar

      Radera
  2. Nu var ju matte också tvungen att söka på dentisar, och då vimlade det plötligt av en massa kompisar på skärmen. Spännande! Den där konstiga bilden på Dentabits.sökningen kanske var en ny smak? :) Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var det spinnande med alla berömda kompisar!!

      Jam tror allt att den där nya smaken blir storsuccé! :D

      Nosbuffar

      Radera
  3. *fniss*
    Vi sökte också. :-)
    Max blev lite sur för att jag kom som bild nummer 3, och att man fick scrolla ner för att se honom.
    Katten på husses axel är Cosmos, husses första egna katt.
    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara för att jag la upp det här inlägget kommer nu också MATTES FÖTTER upp när man söker på dentisar!!! :O
      Jag får radera inlägget...

      Så SÖT Cosmos är! Och matte gillade också Sommartoppen säger hon.

      Nosbuffar

      Radera