torsdag 15 mars 2012

5000

Yihhoooo, yihhhiiiiii, yihhhoooooo!  :D

Igår nådde vi besökare 5000! Tänk att så många som 5000 har varit här och läst på min lilla blogg, så roligt!






Jag var tvungen att titta efter och besökare nr 3000, vilket Wikki uppmärksammade, kom och hälsade på den 23 januari, inte så länge sedan. Roligt roligt! :D




TÅRTA TILL ALLA!  Jag har sagt åt matte att lägga fisk,
skinka och kyckling i dem.








Eftersom jag är så snäll ska lillhusse få en alldeles egen tårta, nämligen:

Kattlådetårta!

Vår lillhusse har svår fobi mot allt som katter kan äta, han vill inte ens ta i vår godisburk, fjantpelle, så då ska han få en kattlådetårta av mig, för den har han inga problem med konstigt nog!

Här är receptet om nån vill baka den till matte eller husse på födelsedagen!  ;)

INGREDIENSER

 20 portioner
4,5 dl  havregryn
1,5 dl  socker
100 gr  smör rumstempererat
2 msk  kakao
1 msk  vaniljsocker
1 msk  starkt kaffe avsvalnat
Kattsand
1 paket      Digestivekex

GÖR SÅ HÄR

  1. Blanda alla ingredienser till en deg, här behöver du inte vara allt för noggrann.
  2. Krossa kexen och strö i en låda, forma chokladbollssmeten och göm i sanden. Pynta med en kattsandsspade.

18 kommentarer:

  1. Anonym06:30

    Jam!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Grattis till så många besökare! Fina tårtor. Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jamarmycket! ♥

      Nosbuff

      Radera
  3. Åhh GRATTIS finis! Härligt härligt!!! Jag är såå gladis för din skull men inte chockad, klart många vill läsa och följa dig.. Det är juh inte direkt konstigt! Jag är såå gladis att jag fann dig när jag började blogga! Hejja Linnsen!

    Jamars såå vackra tårtor dessutom! Nosbuffar och Gos (plus liite Mjölkisar)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Penny! ♥

      Nosbuffar till er alla

      Radera
  4. Tack för skratten! Mattarna hade riktigt roligt åt den där kattlådetårtan...

    Tänk att du fått ihop så många besökare så snabbt! *imponerad*

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. *fniss* till och med lillhusse kunde tänka sig kattlådetårtan! Matte skulle dock inte få ner den jamar hon, speciellt inte med en kattlådespade i! ;)

      Jag är jamarstolt över alla som läser min blogg! *sträcker på mig*

      Nosbuff

      Radera
  5. Mina varmaste kattulationer till ert fantasstiska jubileum. 5 000 besökare redan, jag jamar då det... *imponerad*
    Tårtorna ser delikatta ut, även kattlådevarianten :-)
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jamarmycket stiliga Frasse! ♥

      Du är så hjärtligt välkommen att smaka på tårtorna!

      Nosbuff

      Radera
  6. Jag brukar inte säga "vad var det jag sa!" - men nu kom det som en blixt från en klar himmel... VAD VAR DET JAG SA TILL DIG I TELEFON! Det är massor av folk som är inne och kollar - utan att skriva kommentarer.

    gammelmatte Gitte
    Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm ja, hmmmm... Ja kanske det! ;)

      Nosbuff och kram på dig gammelmatte

      Radera
  7. Tänk 5000! Vad kul! Tårta gillar vi..Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yihhoooooo!!! :D

      Nosbuffar

      Radera
  8. Alice21:33

    Oj vad vad många besökare! *stora ögon* Grattis söta Linnsen! Det har du tassat bra! *tasssen upp*
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Alice! ♥

      Nosbuff

      Radera
  9. Grattis!!!! Tjoohooooo! *fnissar åt lillhusses tårta!
    nosgos å tårtgottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jamarmycket!! ♥

      Nosbuffar

      Radera