torsdag 15 mars 2012

Fotosession med Lurrvar

Här har matte försökt blixtra lillfjanten, men som ni ser har lillfjanten ännu inte lärt sig att om man inte tittar in i apparaten, eller åtminstone åt rätt håll, så fortsätter hon blixtra... :/




"Går det bra om jag tittar ut genom fönstret, matte?"


"Var det åt vänster du ville att jag skulle titta?"


"Eller var det åt höger?"

"Ville du att jag skulle titta ut, sa du?"

"Nu tittar jag uppåt!"


"Aha, var det in i blixtapparaten jag skulle titta!"

Dummerjöns! ;)


Nu vill matte jama nåt!

Tänk jag är så stolt över att Lurrvar har godkänt mig som hans tvåbening, han visar det tydligare och tydligare. I helgen när jag var så ledsen la sig alla katterna runt mig, Lurrvar tätt tryckt mot mina ben. Han brukar inte vilja/våga vara i sängen samtidigt som de andra, men nu var han också med och tröstade och det kändes så skönt. Under månaderna som han har bott här har han ibland sovit en stund längst ner vid fötterna i min säng och ibland gått en liten försiktig promenad upp till ansiktet och buffat. I natt hoppade han upp vid ansiktet och började nosa på mig en stund, traskade sedan runt lite på nattduksbordet, nosade mig i ansiktet igen och la sig till rätta vid min höft.
Jag var fantastiskt nöjd och tacksam över det!

Eftersom jag låg och läste tyckte Lurrvis tydligen inte att han var färdiggosad utan han tog resolut och klev upp på mig, gick fram till ansiktet och la sig till ro på bröstet, så som Linnsen gör ibland. SÅÅÅÅÅ mysigt! ♥
Det är så skönt att han vågar lita på att jag inte är farlig, det är sådant som ger skimmer i verkligheten!

16 kommentarer:

  1. Matte här/
    Så gör min Tarzan oxå, att han liksom klättrar upp på mig på kvällarna när jag har lagt mig och lägger sig mitt för anisktet på mig och myser. Det är så underbart att han verkligen kan lita på att man inte är ngn farlig *typ*. Nu är Tarzan väldigt trygg i sig själv, så han litar på mig, vad jag än gör och säger till honom, helt fantastiskt!

    Tasskram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är de mysigt med trygga katter!

      Nosbuff

      Radera
  2. Jam, det är inte lätt att vänja sig vid blistrandet. Vad mysigt, härligt att känna att du är godkänd! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matte blixtrar jamamycket!

      Jam tycker om min matte!

      Nosbuff Lurrvar

      Radera
  3. Jag håller med Dui och Deco, att bli van vid blixten är inte det lättaste.
    Åhh va härligt att du blir mer och mer godkänd! Förstår att det känns stort!
    Det är något av det härligaste man kan få uppleva som "kattmamma" :D
    Att de blir tryggisar och verkligen vågar mer och mer.. Det är härligt!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi är jamarglada! Fast lillhusse är fortfarande otäck! :O

      Nosbuff Lurrvar

      Radera
  4. Fina söta Lurrvarr!

    Härligt att höra att han tyr sig mer och mer till dig!

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matte säger att jag är jamarsöt!

      Nosbuff

      Radera
  5. Jag ber om ursäkt men det enda jag kan tänka på just nu är: Är det jag eller Lurrvar på bilderna? Det är ju inte klokt så lika vi är - åtminstone om man ser Lurrvar från "den vita nossidan" :-) Stilig kille, måste jag jama :D
    Men såklart tycker både matte och jag att det är jamarroligt att han har funnit sig så väl tillrätta hos er <3
    Tassklappar
    Ps *Host*... *harkel*... jo matte undrar hur mycket Lurrvar väger? Fattar inte varför hon grubblar över det... *misslynt*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tihi, jag ser också att jag nästan är lika stilig som du Frasse!

      Matte säger att när jag fångades vägde jag 1,8 kilo och sedan dess har jag gått upp till 2,4 kg. Är det inte vad du också väger Frasse? ;)

      Nosbuff

      Radera
  6. Alice21:29

    Vilka jamarfina bilder på söt-Lurrvas! Vad härligt att han börjar känna sig tryggare. Matte säger att det finns inget härligare än när en skyggis börjar visa mer och mer förtroende.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har matte alldelesrätt i! :D

      Nosbuff

      Radera
  7. Härliga bilder och så skönt att han känner sig nöjd med att ha kattopterat dig!!
    nosgos å har-glömt-vad-det-är-för-dag-för-det-är-nån-slags-natt-gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi äter alla slags gottisar som vi blir bjudna på! ;)

      Nosbuffar

      Radera
  8. Han är för söööööt, den gode Lurvar. Vad mysigt att han känner sig mer och mer hemma med dig. Det är sånt som värmer en kattägds hjärta. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matte jamar att han är sååååå söt! Det tycker inte jag... :(

      Nosbuffar

      Radera