tisdag 6 mars 2012

Omiss-förstånd

Igår jamade jag ju om de där namnskyltarna som matte och lillhusse kom hem med och Imma blev lite upprörd och tog upp det i sin blogg, hon skrev så här:

"Idag måste jag faktiskt jama allvar med er allihopa. Linnsen tassar nämligen om något i sin blogg som oroade mig... att det skulle finnas en hierarki mellan oss bloggkatter/våra tvåbeningar. Och det varken är eller får vara sant! Vi är allihopa lika mycket värda, och hur ofta vi bloggar, hur ofta tvåbeningarna träffas eller hur mycket vi arbetar med katt-frågor får aldrig någonsin ha inverkan på hur vi ser på varandra. Kan vi TASSA PÅ DET, allesammans?"

För att inga större miss-förstånd skulle uppstå så skyndade sig matte att jama ett svar till Imma, det här:
"Hallå Imma, det är Linnsens matte som jamar! ;)

Jag måste säga att jag tror verkligen att Linnsen miss-förstod när jag berättade om skyltarna, jag sa till henne att vissa hade varit på andra bloggträffar och där fått annorlunda skyltar, men hon är ju en missa och lite konspiratorisk så hon tolkade det nog lite som hon ville! ;)

Jag lovar att vi inte känner oss mindre värda för att vi hör till dem som har bloggat kortast tid! Vi känner oss snarare otroligt välkomnade bland människor som har känt varandra i flera år och träffats massor av gånger! ♥

Nosbuff och kram
Karin"


Nu vill matte och jag jama lite mer om det där, för snarare än att känna oss lägst i en hierarki så känner vi oss väldigt med i gänget fast matte just träffade några för första gången till skillnad från andra, som Wikkis matte Miriam som matte har känt mer eller mindre sedan 2008 när vi flyttade hem. Vi tycker att det är en väldigt gästvänlig stämning i gänget, det är inte bara några som läser varandras bloggar, utan det är tvåbeningar som faktiskt VILL träffas och umgås och åker massor av mil för att göra det. Hur vanligt är det i världen?


Något som matte också tycker är roligt är att det är en väldig spridning på åldern i sällskapet, från Klosterkatternas ungdomliga gammelmatte som närmar sig 70 år, en stor hög av tvåbeningar som är nånstans mitt emellan, som matte som är 38 år, till Miriam som nog är yngst med sina 23 år (när matte hörde att Miriam var född 1989 brast hon helt spontant ut i "herre min jamare, samma år som jag förlorade oskulden!!" Jama om att jag får gömma mig bakom Frank av pinsamhet... Jam menar, Lurrvar var ju inte rumsren när han flyttade hit, men nu verkar det mest vara min matte som inte är rumsren och går att ha bland folk! Hon får ALDRIG mer gå på bloggträff!!).

Man kunde ju tyckt att matte efter den där kattentaren borde ha blivit utslängd ur sällskapet på pizzeran i söndags kväll med Wikkis alla tvåbeningar och Pumas matte Emma, men Wikkis husse Silver fortsatte ivrigt på samma ämne, så han är tydligen inte heller rumsren!  ;) Men med det vill matte jama att det går att prata så mycket mer än bara katt i sällskapet och man kan få nya vänner bara genom detta, som lillhusse som trots att han är ett par år yngre än Wikkis tvåbeningar ändå går så bra ihop med dem eftersom de har samma intresse för dataspel och grejor.

Kattbloggvärlden är också så enormt givmild, man ger varandra saker, tvåbeningar som inte har råd får hjälp och man uppmuntrar och tröstar varandra om det hänt något tråkigt. Alltihop ger mersmak och att bara läsa varandras bloggar känns inte tillräckligt, matte och jag vill därför uppjama fler att försöka komma på bloggträffarna för de är jamartrevliga!

Silver pratade om att hyra krogen Harrys i Örebro för en rejäl bloggträff, så vi får se hur det blir med det! :D

6 kommentarer:

  1. ok vi gör om det, så tydligen kom det inte med?

    Matte och vi jamade så här:

    Att det var synd att vi inte kunde träffa din matte oxå, för några av boggvännerna har hon träffat tidigare på katt träffar här i örebro. Sedan tycker matte oxå det är trevligt med bloggträffar. Matte tillhör ju oxå dom som är liiiite äldre, 50+ så visst är det roligt med olika åldrar.
    Så det var en jamars bra idé din matte kom med, Tassarna upp!
    Så matte är gärna med på boggträffen framöver.

    Tassetass tass
    Mimmi; =^..^=
    Chicko; =^..^=
    Tarzan; =^..^=
    Sessan; =^..^=

    Matte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ju så många tvåbeningar på kattmässan att man nästan tappade bort sig själv jamar matte, men nästa gång ses ni säkert!

      Det var Wikkis husse Silvers ide att hyra krogen i Örebro och det verkar bara ligga på fundeleringsstadiet än så vi får se!

      NOsbuff

      Radera
  2. Klosterkatternas tjänarinnor vill också så gärna vara med på en bloggträff av större format och vi katter har diskuterat detta och kommit fram till att de skulle få vara med bara för att de var så glada när de kom hem i lördagskväll.

    Tass från Imma, abemissa och taleskatt i Otterbäcken

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra att ni godkänner att mattarna åker iväg igen!

      För egen del efter vad matte hävde ur sig på söndagen i sällskap med Wikkis tvåbeningar och Pumas matte som ni kan läsa i detta inlägg, så får matte inte gå ut mer!

      Generade nosbuffar

      Radera
  3. Visst är det en unik samling, kattbloggare. Jag tror inte nån känner sig utanför eller nedanför. Alla vet ju att det finns plats för oss alla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, en underjam kattfamilj! ♥

      NOsbuff

      Radera