fredag 23 mars 2012

Namn

Jag minns inte om jag har jamat om det här tidigare, men jag fundelerade på det när jag såg Max och Måns film igår. De hade samma smeknamn som vi, nämligen "Gubben" och i mitt fall "Gumman"! :D

Egentligen är det lite konstiga smeknamn, vi är ju inga tvåbeningar, de kunde ju nästan lika gärna kalla oss "Katten" bara... Men vi katter är ju så kloka att vi förstår att tvåbeningar kallar oss Gubbar och Gummor när de är kärleksfulla.

Nu ska jag presentera oss katter och våra smeknamn för er:



FRANK
A.K.A.
Frankekurr (vanligast), Gosenallen, Frankemonstret, Frankenstein, KvitterFrank, Frank Xxxxxgren (när matte talar strängt med Frank brukar han kallas vid vårt tvåbeningsefternamn) lilla gubben, sötnos




LINNSEN
A.K.A.
Busan (vanligast), Gosan, Linnsebusan, Prinsessan, Linsessan, Linnsepinnsen (säger lillhusse ibland, tycker jag INTE om!) lilla gumman, sötnos




LURRVAR
A.K.A.
Lurrvisen (vanligast), Lurrvis Lurrvisson, Lusse (när matte och lillhusse blandar ihop namnen med vår katt som gick till Skaparkatten i somras), Minikatten, Lillkatten, Lillfjanten, Dummvar, lilla gubben, sötnos


Vad har ni för smeknamn?  ;)

12 kommentarer:

  1. Det sägs ju att kärt barn har många namn, det gäller oss älskade katter med.
    Vi har också många mer eller mindre passande namn, men det tar vi en annan gång i mattes blogg :)

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok, då väntar vi på att få läsa om det i er blogg! ;)

      Nosbuff

      Radera
  2. Här kallas vi också för en massa saker. Gosungarna (gillas inte för vi är inga ungar) snuttarna, nisse (när matte tycker vi gjort något bus) Skruttilutt, Skorpilorp, grabbarna mm. Som sagt, kär katt har många namn.:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kär katt har verkligen massor av namn! *fnissar lite åt Skorpilorp*

      Nosbuffar

      Radera
  3. Jamar som Hjulia och Co - kära barn och katter har många namn :-) Fast själv har jag inte så många, matte är faktiskt rätt fantasilös på det området :(
    Men ett par har jag! *lite gladare* Det absolut vanligaste är Kise - utjamas Kiiiise, och så inget "n" på slutet, för matte är en äkta skånska :-) Sedan kör hon med Gubben också, men inte så ofta som Kise, hon kallar mig faktiskt Kise minst lika ofta som hon säger Frasse :-)
    Ha en solig, rolig och mysig helg allihopa!
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet du Frasse, även om matte inte har massor av namn på dig tror jag ändå att hon älskar dig mest av allt! ♥

      NOsbuffar

      Radera
  4. Så många namn ni har, vi har lite olika vi också. Sötnos blanda annat och gubben och och gumman förståss.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sötnos är fint! :)

      Nosbuff

      Radera
  5. Sambo21:32

    Skulle vilja berättat för ers kattliga höghet, prinsessan Linnsen, att vi faktiskt också har blått blod i vår familj... eller somliga av oss iallafall.. Matte kallar Roxy för Tjejsarinnan Roxy! Som om hon skulle vara speciellt märkvärdig - hälsar Sambo-Rosennosen-Sidensvans-Silkestass (lite pinsamt och genant att erkänna att man är en mjukis)!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, en tjejsarinna! *niger underdånigt med framtassarna*

      Jag tror att alla katter är mjukisar innerst inne och Silkestass var verkligen ett jamarfint smeknamn!

      Nosbuff

      Radera
  6. Alice17:11

    Här har vi också lite olika namn som vi kallas för.
    Alice - Gumman, Alicegumman, snuttan
    Wilma - Gumsegumman, Wilmagumman
    Bosse - Gubben, Bossevännen
    Mårrgan - Skrutten, Lillskrutten
    Sen kallas vi allmänt för gosungar, busungar och luddtussar
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matte kallar mig för gumsan också, nästan som Wilmas smeknamn.

      *tihi* luddtussar var gulligt! :)

      Nosbuffar

      Radera