onsdag 21 mars 2012

Lyckat lördagsbesök!

Jag har ju just berättat för er att Klostermattarna var här i måndags och det bara pratades oavbrutet bland mattarna och lillhusse, ingen såg de stackars små nödlidande och sällskapsjuka katterna...

Nej, annat var det under besöket vi hade på lördagen, när Wikki, hennes båda mattar och hennes husse var här. På bilderna här kan ni se hur ett besök ska gå till när man har katt!




Wikkis Stora matte tar upp och pussar Lurrvar
(vilket dock var att överdriva, SÅ söt är han inte!)



Frank och Wikki flörtar lite (det är okej, för jag vet att
hon är i plast, det fattade inte Frank! ;)  )



Stora matte Inger fotograferar huvudkatten, mig!


Wikkis tvåbeningar tittar på lillfjanten som kråmar sig för Wikki.


 
Lillfjanten och Wikki samjamar om Wiktiga saker.



Matte borstar och flätar Miriams hår!

Men jag kan berätta en historia som inte andra vet, nämligen att det var den här manen som Wikki klättrade upp för när hon förstod att hon hellre ville bo hos sina nuvarande tvåbeningar istället för de förra! Hennes blivande matte höll helt enkelt ut sin man och så klättrade Wikki upp för den och så blev hon Miriams och Silvers katt!  :D



Inger gosar med mig!



Det här kallar jag ett trevligt besök! Med katterna i fokus!   :D

6 kommentarer:

  1. Jättetrevligt, precis som ett besök ska vara där det finns jamisar ;-)

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så ska det vara! :)

      Nosbuffar

      Radera
  2. Jamarns vilken bra pli det var på dom besökarna ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De måste ha uppfostrats väl av alla katter de haft! :)

      Nosbuff

      Radera
  3. Vilka bra besökare!!! (Vågar inte säga vad vi tycker om lillurvasen.... Vill inte göra Linnsen upprörd...)
    nosgos å gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var utsökta gäster! :)

      Och det är bra att ni undviker att göra mig upprörd! *känner mig ändå lite upprörd vid tanken på att ni tänkte nånting postitivt om fjanten*

      Nosbuffar

      Radera