onsdag 7 mars 2012

Lurrvar jamar

*vinkar med tassen och jamar tyst* Hallåjam, det är Lurrvar!

Det var tvåbeningar här i lördags och jag tror att de tyckte om mig!

Men som vanligt när någon ny träffar mig sa de det där igen: "Åh, så liten han är! Som en kattunge..."
JAG ÄR INTE ALLS LITEN, JAG ÄR EN STOR KATT!



Här ser man tydligt att jag är lika stor som Farbror Frank. Så jam så!

Eftersom Prinsessan alltid kallar mig för lillfjanten kanske hennes bloggkompisar tror att jag är dum eller nåt, men jag är snäll.


Här är en bild på mig och en av tvåbeningarna, hon hade nästan samma färg på pälsen som jag:


Nalle, matte till den fräsande katten som var här


Jag är ju lite blyg så jag gick inte fram när det kom främlingar, utan matte gick och hämtade mig och satte mig i den gråpälsade tvåbeningens famn. När hon släppte ner mig försvann jag kvickt, men så kom en annan tvåbening och började klappa och gosa med mig och i ett huj hade jag blivit upplyft igen! :O



Pumas matte Emma gosar med mig


Matte blev jamarimponerad av Emma som bara lyfte upp mig. Men jag satt skönt hos henne, hon höll mig så stadigt.





På söndagen efter att tvåbeningarna hade varit här gick matte till det där stället där det fanns massor av katter en gång till, och vet ni, Emma som höll mig så mysigt, hon gav mig en present!
Jag fick en alldeles egen pinne med svans på! Emma tänkte nog att om jag fick en annan svans att jaga så skulle Prinsessan få ha sin ifred och då skulle hon kanske tycka mer om mig.

TACK JAMARSNÄLLA EMMA FÖR MIN LEKSAK!! ♥♥♥




Min alldeles egna fina leksak! ♥♥

Ser ni att min leksak har nästan samma färg som jag? Jag tycker att den är jamarfin! ♥



Nu ska ni få se när jag leker med min svanspinne:


Titta matte, jag kan stå på bakbenen!

Jag tar den, jag tar den...


Min svans!!






Här leker Prinsessan med min svanspinne, det får hon väl inte Emma?


Jag ska hämnas på lillfjanten för alla trasiga leksaker, nu äter jag upp den!!


Bara för att Prinsessan lekte med min leksak och för att hon alltid kallar mig för lillfjanten så tänker jag lägga upp en bild där hon ser jamardum ut!





OJJ DÅ! Nu kommer hon ut från kattlådan, bäst att posta innan hon ser bilden!

Hejdå! *springer fort och gömmer mig*

14 kommentarer:

  1. Du ÄR en sötnos Lurrvar!
    Sen kan hennes majonäs Prinsessan Linnsen säga vad hon vill.
    Visst är det mysigt att bli upplyft av nån som håller stadigt och bra!

    =^.^=

    Puss på nosen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, är jag söt?

      Emma var jamarduktig på att lyfta mig, jag kände mig alldeles trygg! :)

      Nosbuff Lurrvar

      Radera
  2. Så jamars fina ni är på bilderna. Klart man måste ha varsin leksak.
    Man måste ju få ha sin egen, så man inte slåss om att få leka med leksaken, *Fniss*

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackjam! :)

      NU har jag min alldeles egna leksak! *stolt*

      Nosbuff Lurrvar

      Radera
  3. Det var allt riktigt fint besök ni fick! Vad gulligt av Emma att köpa en alldeles egen leksak till dig! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var det ett spinnade besök!

      Emma var en jamarsnäll tvåbening! Hon visste precis hur hon skulle lyfta mig och vilken leksak jag helst vill ha! :D

      Nosbuff

      Radera
  4. Härliga bilder på dig Lurrvar!! Du må vara liten nu men om du äter ordentligt och håller dig frisk så kanske du blir lite större när du når en vuxen ålder av 3-4år.

    Matte är duktig på att hålla en i famnen, jag är inte så förtjust i det om jag inte får bra stöd så jag har tränat henne att hålla rätt. Ser riktigt bra ut med dig.

    Vad kul att du gillade din leksak. Jag har en också som jag älskar att hugga tag i och försöka springa iväg med. Nä, Linnsen inte tugga sönder Lurrvars leksak. Hon har ju sin pälstuss att leka med. Men jag undrar om inte farbror Frank hade varit mer hårdhänt med din leksak om han fått fatt i den. Lycka till att få ha den ifred, den är ju så rolig.

    Tack än en gång för besöket hos er jamar Matte!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Puma!

      Du har en jamarmysig matte! Jag kände mig alldeles trygg hos henne, så du har tränat henne bra. Jag kurrar min svansoinne jamarmycket, idag har jag lekt med den igen och den är KUUUUL!! :D

      Av någon anledning så säger tvåbeningarna att det är jag som är hårdtassad med leksakerna, det är jag INTE! *stampar*

      Det var roligt att du kom och du är välkommen igen säger matte! ♥

      Nosbuff Lurrvar

      Radera
  5. Emma och Nalle verkar vara alldeles utomordentliga speciella kattmänniskor! Du ser ju så väldigt hemtam ut hos dem båda två!! Du är nog världens största lilla lurventuss! Liksom Maurice är världens största småländska liger. (Att han är den ENDA småländska ligern hör ju inte hit... *fnissar Kajsa).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det syns ju direkt att Maurice är en liger och farlig är han också! :O

      Är det du som kommer och hälsar på mig nästa gång?

      Nosbuff Lurrvar

      Radera
  6. *vink* på dig Lurrvas , så trevligt att du får göra ett alldeles eget inlägg utan inblandning från Linnsen :)
    Kul att få besökare som vet hur man handskas med oss katter !
    Du ser ut att ha det bekvämt både hos Nalle o Emma.
    Den där leksaken du fick av Emma den ser jättekulig ut och actionbilderna på dig är jamars finfina !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ibland går ju Prinsessan på kattlådan och då passar jag på, men hon är väldigt noga med lösenordet så att ingen ska åt hennes blogg... :/

      Vi hade jamartrevliga besökare och de får gärna komma tillbaka, kattägda är speciella!

      Tack så mycket farbror Kjelle, tycker du verkligen att mina bilder är fina? *hukar och rodnar lite*

      Nosbuff

      Radera
  7. Alice19:44

    Hej sötnos! *vinkar glatt tillbaka*
    Vad roligt att du fått jama själv i ett inlägg. Det verkar vara jamartrevliga tvåbeningar ni har haft på besök och vad snäll Emma är som gav dig en egen svans. Oj vad skojsigt du skulle ha om du kunde busa runt med småkillarna här, jag gissar att ni är ungefär lika vilda och de fyller 1 år nu i mars så ni är ungefär lika gamla.
    Jamarfina bilder på dig!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallåjam! *vinkar igen*

      Jag vill jamargärna leka med Bosse och Mårrgan, kan de kanske komma hit någon dag?

      Min svans är riktigt rolig att leka med, den blir inte arg på mig.
      Tack för beröm! ♥

      NOsbuff

      Radera